Έφηβος & Παιδί
Οι έφηβοι και τα παιδιά συχνά αντιμετωπίζουν διάφορες ψυχολογικές δυσκολίες.
Υπάρχουν έγκυρες επιστημονικές ψυχολογικές εφαρμογές οι οποίες μπορούν να τα βοηθήσουν να οργανώσουν τις στρατηγικές τους ώστε να εκπληρωθεί ικανοποιητικά το ιδιαίτερα σημαντικό διάστημα μέχρι την ενηλικίωσή τους.

ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
“Επιλέξτε τους τίτλους από την ακόλουθη λίστα ώστε να δείτε πληροφορίες για την αντίστοιχη ψυχολογική δυσκολία”
Παιδιά με υπερκινητικότητα δείχνουν να υστερούν έλεγχο τεσσάρων περιοχών: παρόρμηση, διέγερση, έντονη και χρονικά επίμονη φυσική κίνηση, και δυσκολία στη διατήρηση της προσοχής. Να τονιστεί πως μερικά παιδιά μπορεί να παρουσιάζουν μόνο ελλειμματική προσοχή. Τα παιδιά αυτά δείχνουν ντροπαλά, μη δημοφιλή και είναι κοινωνικά απομονωμένα. Άλλα παιδιά δείχνουν να έχουν ελλειμματική προσοχή σε συνδυασμό με υπερκινητικότητα. Στην περίπτωση αυτή, εκτός των άλλων, τα παιδιά έχουν προβλήματα επιθετικότητας και επικοινωνίας. Ωστόσο, και στις δύο περιπτώσεις τα παιδιά έχουν μαθησιακά προβλήματα, χαμηλή αυτό-εκτίμηση και ασταθή διάθεση.
Οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ) θα μπορούσαν να ορισθούν ως μια απρόσμενη κατάσταση που συμβαίνει σε ένα παιδί μέσου όρου ή ανωτέρου επιπέδου εξυπνάδας, και χαρακτηρίζεται από μία σημαντική καθυστέρηση σε μία ή περισσότερες περιοχές μάθησης.» Συχνά ακούγονται όροι που αφορούν σε ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως, Δυσλεξία, Δυσγραφία, Δυσαριθμησία και άλλοι.
Ζούμε σε μια κοινωνική πραγματικότητα με ποικίλα και έντονα ερεθίσματα δημιουργώντας πληθώρα σκέψεων, αντιλήψεων, συναισθημάτων και συμπεριφορών. Αν και αυτό θεωρείται πλούτος ζωής, μερικές φορές δημιουργούνται εντάσεις, διαμάχες και συγκρούσεις σε ένα οικογενειακό σύστημα. Αποτέλεσμα είναι η δυσκολία διαμόρφωσης ή εφαρμογής ενός κανονιστικού πλαισίου διαπαιδαγώγησης. Η γνώση για θέματα αναπτυξιακής εξέλιξης του παιδιού, επίλυσης συγκρούσεων, δημιουργίας θετικού κλίματος παρέχει σε μια οικογένεια ένα λειτουργικό πλαίσιο ψυχολογικής ισορροπίας, προάγοντας την ποιότητα ζωής όλων των μελών της.